Doradztwo gastronomiczne: Jak wybrać najlepszy lokal na gastrobiznes?

widok na restauracje i ludzi siedzacych w srodku

Jeśli chcesz odnieść sukces w branży gastro, przed Tobą wiele poważnych i odważnych decyzji. Jedną z nich jest wybór nazwy lokalu. O czym musisz pamiętać?

 

Po pierwsze: patrząc na szyld klient musi od razu wiedzieć jaki jest profil Twojego lokalu.

Po drugie: nazwa powinna być adekwatna do lokalizacji, przedziału wiekowego klientów i oferty
lokalu.

Po trzecie: nazwa obliguje do utrzymania harmonii zarówno ze stylem wnętrza jak i muzyką, która także jest bardzo ważnym narzędziem marketingowym w gastronomii.

Wybieramy nazwę lokalu: o czym musisz pamiętać?

Nazwa jest Twoim wizerunkiem. Dlatego świetnie jeśli kryje w sobie indywidualną historię właściciela, ale nie można tej historii doszukiwać się na siłę – najważniejsza jest harmonia z całą koncepcją
lokalu.

Musi być czytelnie i spójnie: nazwa lokalu musi być czytelna w warstwie słownej, a logotyp powinien
być spójny z zapisem literalnym.

Nazwa lokalu gastronomicznego: postaw na indywidualność

Zawsze warto się wyróżnić, także nazwą – może się tak zdarzyć, że w pobliżu pojawią się lokale z nazwą o takim samym lub bardzo podobnym brzmieniu. Może to być mylące dla klienta, który będzie łączył podobną nazwę nie tylko z samym lokalem ale i jakością świadczonych usług.

Zabezpiecz nazwę swojej restauracji

Jeśli wybrałeś już nazwę, powinieneś zastrzec ją w Urzędzie Patentowym po to aby nikt nigdy nie mógł posłużyć się już wypracowanym prestiżem marki.