Witaj na naszym blogu!

Jak wybrać najlepszy lokal na gastrobiznes, co warto sprawdzić przed wizytą pierwszych gości, jak przetrwać w dobie kryzysu i dlaczego w gastronomii tak ważna jest inteligencja emocjonalna – to tylko kilka z wielu tematów, jakie znajdziecie na naszym blogu. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Doradztwo gatronomiczne: Picollo latte czyli o kawach mniej znanych

filizanka kawy i ręka nalewajaca mleko

Zanim Wam o nich opowiem, zaczniemy od małej awantury o cappuccino. Choć definicjaprawdziwego włoskiego cappuccino jest bardzo prosta – espresso, mleko i śmietanka w równychproporcjach, niektóre kawiarnie mocno modyfikują ten przepis próbując zaskoczyć klientów czymś nowym. Na przykład w Stanach Zjednoczonych cappuccino uważa się za jesienną kawę z kremem, bardzoczęsto z dodatkiem mocno słodkiego syropu. …

Doradztwo gatronomiczne: Picollo latte czyli o kawach mniej znanych Czytaj dalej »

Doradztwo gastronomiczne: Kuchnia, która najbardziej zyskuje na popularności, to…

zaplecze kuchni restauracji

Wiecie, jaka kuchnia najszybciej w ostatnim czasie zdobywa popularność w Polsce?Jest to kuchnia arabska. Tak wynika z najnowszego Raportu Food Trendów 2022 Pyszne.pl, któryzostał stworzony na podstawie analizy zachowań około 3,5 milionów użytkowników tej platformy. Kuchnia arabska to pełen przekrój smaków i aromatów. Jest bardzo różnorodna, ponieważ menu pochodzi z różnych krajów arabskiego świata, a …

Doradztwo gastronomiczne: Kuchnia, która najbardziej zyskuje na popularności, to… Czytaj dalej »

Doradztwo gastronomiczne: Reklama sensoryczna czyli jak zaprosić gości do stołu

stoliki restauracji ustawione na ulicy

W reklamie sensorycznej chodzi o kompleksowy , zintegrowany apel do różnych zmysłów odbiorcy. Zmysły można pobudzać nie tylko przez komunikat wzrokowy czy słuchowy lecz również przez dyskretny przekaz do wyobraźni konsumenta. Pamiętajmy, że ludzie kierują się w życiu emocjami i to nie tylko w relacjach z innymi, ale również dokonując wyborów, także tych zakupowych. Mało …

Doradztwo gastronomiczne: Reklama sensoryczna czyli jak zaprosić gości do stołu Czytaj dalej »

Doradztwo gastronomiczne: Design sensoryczny czyli znaczenie kolorów w gastrobiznesie

widok na restauracje i ludzi siedzacych w srodku

Projektując każdą przestrzeń gastronomiczną nie można absolutnie pominąć marketingusensorycznego. Każda sala konsumencka, już po przekroczeniu progu przez gości lokalu, wysyłabowiem w ich kierunku zbiór bodźców, które będą miały fundamentalne znaczenie dla ich wrażeń. Wnętrze lokalu gastronomicznego już na pierwszy rzut oka powinno wywoływać u klientów poczucienajwyższej jakości, dobrej atmosfery, relaksu i zaufania.Dlatego, zabierając się za …

Doradztwo gastronomiczne: Design sensoryczny czyli znaczenie kolorów w gastrobiznesie Czytaj dalej »

Doradztwo gastronomiczne: Otwieramy lokal. Jak stworzyć najlepszy zespół?

Barman stojacy przy barze

Oczywistym jest, że otwierając kawiarnię, restaurację czy bistro, nie poprowadzimy lokalu sami. Musimy zatrudnić pracowników, a dobrze dobrany zespół będzie miał bezpośredni wpływ napowodzenie naszego biznesu. Czym się kierować podczas rekrutacji pracowników do kawiarni? Najważniejsze są:– umiejętności– zręczność– osobowość– empatia Dobry i profesjonalny zespół w gastronomii to:– odpowiedni sposób komunikowania się z klientem,– profesjonalna obsługa …

Doradztwo gastronomiczne: Otwieramy lokal. Jak stworzyć najlepszy zespół? Czytaj dalej »

Doradztwo gastronomiczne: Jak wybrać najlepszy lokal na gastrobiznes?

widok na restauracje i ludzi siedzacych w srodku

Jeśli chcesz odnieść sukces w branży gastro, przed Tobą wiele poważnych i odważnych decyzji. Jedną z nich jest wybór nazwy lokalu. O czym musisz pamiętać?   Po pierwsze: patrząc na szyld klient musi od razu wiedzieć jaki jest profil Twojego lokalu. Po drugie: nazwa powinna być adekwatna do lokalizacji, przedziału wiekowego klientów i ofertylokalu. Po …

Doradztwo gastronomiczne: Jak wybrać najlepszy lokal na gastrobiznes? Czytaj dalej »

Doradztwo gastronomiczne: Otwieramy restaurację, ale jak ją nazwać?

dekoracja w restauracji

Jeśli chcesz odnieść sukces w branży gastro, przed Tobą wiele poważnych i odważnych decyzji. Jedną z nich jest wybór nazwy lokalu. O czym musisz pamiętać? PO PIERWSZE: patrząc na szyld klient musi od razu wiedzieć jaki jest profil Twojego lokalu. PO DRUGIE: nazwa powinna być adekwatna do lokalizacji, przedziału wiekowego klientów i oferty lokalu. PO …

Doradztwo gastronomiczne: Otwieramy restaurację, ale jak ją nazwać? Czytaj dalej »

Doradztwo gastronomiczne: Dlaczego sprzedaż przy barze to bardzo zły pomysł

bar i stolki barowe

Czy zastanawialiście się kiedyś nad marketingiem sprzedaży w gastro przestrzeni? O tym, żekażdy jeden stolik w Waszym lokalu jest narzędziem pracy, z pewnością wiecie. Ale czy wiecie co ma wpływ na powtórne zamówienie drinka, piwa i innych trunków, a co determinuje, że Wasz klient poprosi o deser, kawę czy lampkę wina? Oczywiście, że Waszych gości …

Doradztwo gastronomiczne: Dlaczego sprzedaż przy barze to bardzo zły pomysł Czytaj dalej »

Doradztwo gastronomiczne: co ma wspólnego magia Świąt i marketing sensoryczny?

swiatecznie przystrojony stol

Dlaczego zapach choinki zawsze wywołuje u nas miłe wspomnienia? Dlaczego rozświetlone girlandy i migające ciepłe światełka kojarzą nam się z magią i sprawiają, że czujemy się lepiej? Tak działają zmysły a ich ogromnej roli nie można pomijać także w biznesie gastronomicznym. O ile jeszcze do niedawna, obszar ten koncentrował się głównie wokół zmysłu wzroku czyli …

Doradztwo gastronomiczne: co ma wspólnego magia Świąt i marketing sensoryczny? Czytaj dalej »