Doradztwo gastronomiczne: Otwieramy restaurację, ale jak ją nazwać?

dekoracja w restauracji

Jeśli chcesz odnieść sukces w branży gastro, przed Tobą wiele poważnych i odważnych decyzji.

Jedną z nich jest wybór nazwy lokalu.

O czym musisz pamiętać?

PO PIERWSZE: patrząc na szyld klient musi od razu wiedzieć jaki jest profil Twojego lokalu.

PO DRUGIE: nazwa powinna być adekwatna do lokalizacji, przedziału wiekowego klientów i oferty lokalu.

PO TRZECIE: nazwa obliguje do utrzymania harmonii zarówno ze stylem wnętrza jak i muzyką, która także jest bardzo ważnym narzędziem marketingowym w gastronomii.

PAMIĘTAJ, ŻE:

Nazwa jest Twoim wizerunkiem

Dlatego świetnie jeśli kryje w sobie indywidualną historię właściciela , ale nie można tej historii doszukiwać się na siłę – najważniejsza jest harmonia z całą koncepcją lokalu.

Musi być czytelnie i spójnie

Nazwa lokalu musi być czytelna w warstwie słownej, a logotyp powinien być spójny z zapisem literalnym.

Postaw na indywidualność

Zawsze warto się wyróżnić, także nazwą – może się tak zdarzyć, że w pobliżu pojawią się lokale z nazwą o takim samym lub bardzo podobnym brzmieniu. Może to być mylące dla klienta, który będzie łączył podobną nazwę nie tylko z samym lokalem ale i jakością świadczonych usług.

Zabezpiecz nazwę lokalu

Jeśli wybrałeś już nazwę, powinieneś zastrzec ją w Urzędzie Patentowym po to aby nikt nigdy nie mógł posłużyć się już wypracowanym prestiżem marki.