Jeśli chcesz odnieść sukces w branży gastro, przed Tobą wiele poważnych i odważnych decyzji.
Jedną z nich jest wybór nazwy lokalu.
O czym musisz pamiętać?
PO PIERWSZE: patrząc na szyld klient musi od razu wiedzieć jaki jest profil Twojego lokalu.
PO DRUGIE: nazwa powinna być adekwatna do lokalizacji, przedziału wiekowego klientów i oferty lokalu.
PO TRZECIE: nazwa obliguje do utrzymania harmonii zarówno ze stylem wnętrza jak i muzyką, która także jest bardzo ważnym narzędziem marketingowym w gastronomii.
PAMIĘTAJ, ŻE:
Nazwa jest Twoim wizerunkiem
Dlatego świetnie jeśli kryje w sobie indywidualną historię właściciela , ale nie można tej historii doszukiwać się na siłę – najważniejsza jest harmonia z całą koncepcją lokalu.
Musi być czytelnie i spójnie
Nazwa lokalu musi być czytelna w warstwie słownej, a logotyp powinien być spójny z zapisem literalnym.
Postaw na indywidualność
Zawsze warto się wyróżnić, także nazwą – może się tak zdarzyć, że w pobliżu pojawią się lokale z nazwą o takim samym lub bardzo podobnym brzmieniu. Może to być mylące dla klienta, który będzie łączył podobną nazwę nie tylko z samym lokalem ale i jakością świadczonych usług.
Zabezpiecz nazwę lokalu
Jeśli wybrałeś już nazwę, powinieneś zastrzec ją w Urzędzie Patentowym po to aby nikt nigdy nie mógł posłużyć się już wypracowanym prestiżem marki.