Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the uael domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/clients/client0/web2136/web/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpforms-lite domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/clients/client0/web2136/web/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the astra domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/clients/client0/web2136/web/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/clients/client0/web2136/web/wp-includes/functions.php on line 6114
Doradztwo gastronomiczne Blog - Bar Academy

Witaj na naszym blogu!

Jak wybrać najlepszy lokal na gastrobiznes, co warto sprawdzić przed wizytą pierwszych gości, jak przetrwać w dobie kryzysu i dlaczego w gastronomii tak ważna jest inteligencja emocjonalna – to tylko kilka z wielu tematów, jakie znajdziecie na naszym blogu. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Doradztwo gatronomiczne: Picollo latte czyli o kawach mniej znanych

filizanka kawy i ręka nalewajaca mleko

Zanim Wam o nich opowiem, zaczniemy od małej awantury o cappuccino. Choć definicjaprawdziwego włoskiego cappuccino jest bardzo prosta – espresso, mleko i śmietanka w równychproporcjach, niektóre kawiarnie mocno modyfikują ten przepis próbując zaskoczyć klientów czymś nowym. Na przykład w Stanach Zjednoczonych cappuccino uważa się za jesienną kawę z kremem, bardzoczęsto z dodatkiem mocno słodkiego syropu. …

Doradztwo gatronomiczne: Picollo latte czyli o kawach mniej znanych Read More »

Doradztwo gastronomiczne: Kuchnia, która najbardziej zyskuje na popularności, to…

zaplecze kuchni restauracji

Wiecie, jaka kuchnia najszybciej w ostatnim czasie zdobywa popularność w Polsce?Jest to kuchnia arabska. Tak wynika z najnowszego Raportu Food Trendów 2022 Pyszne.pl, któryzostał stworzony na podstawie analizy zachowań około 3,5 milionów użytkowników tej platformy. Kuchnia arabska to pełen przekrój smaków i aromatów. Jest bardzo różnorodna, ponieważ menu pochodzi z różnych krajów arabskiego świata, a …

Doradztwo gastronomiczne: Kuchnia, która najbardziej zyskuje na popularności, to… Read More »

Doradztwo gastronomiczne: Reklama sensoryczna czyli jak zaprosić gości do stołu

stoliki restauracji ustawione na ulicy

W reklamie sensorycznej chodzi o kompleksowy , zintegrowany apel do różnych zmysłów odbiorcy. Zmysły można pobudzać nie tylko przez komunikat wzrokowy czy słuchowy lecz również przez dyskretny przekaz do wyobraźni konsumenta. Pamiętajmy, że ludzie kierują się w życiu emocjami i to nie tylko w relacjach z innymi, ale również dokonując wyborów, także tych zakupowych. Mało …

Doradztwo gastronomiczne: Reklama sensoryczna czyli jak zaprosić gości do stołu Read More »

Doradztwo gastronomiczne: Design sensoryczny czyli znaczenie kolorów w gastrobiznesie

widok na restauracje i ludzi siedzacych w srodku

Projektując każdą przestrzeń gastronomiczną nie można absolutnie pominąć marketingusensorycznego. Każda sala konsumencka, już po przekroczeniu progu przez gości lokalu, wysyłabowiem w ich kierunku zbiór bodźców, które będą miały fundamentalne znaczenie dla ich wrażeń. Wnętrze lokalu gastronomicznego już na pierwszy rzut oka powinno wywoływać u klientów poczucienajwyższej jakości, dobrej atmosfery, relaksu i zaufania.Dlatego, zabierając się za …

Doradztwo gastronomiczne: Design sensoryczny czyli znaczenie kolorów w gastrobiznesie Read More »

Doradztwo gastronomiczne: Otwieramy lokal. Jak stworzyć najlepszy zespół?

Barman stojacy przy barze

Oczywistym jest, że otwierając kawiarnię, restaurację czy bistro, nie poprowadzimy lokalu sami. Musimy zatrudnić pracowników, a dobrze dobrany zespół będzie miał bezpośredni wpływ napowodzenie naszego biznesu. Czym się kierować podczas rekrutacji pracowników do kawiarni? Najważniejsze są:– umiejętności– zręczność– osobowość– empatia Dobry i profesjonalny zespół w gastronomii to:– odpowiedni sposób komunikowania się z klientem,– profesjonalna obsługa …

Doradztwo gastronomiczne: Otwieramy lokal. Jak stworzyć najlepszy zespół? Read More »

Doradztwo gastronomiczne: Jak wybrać najlepszy lokal na gastrobiznes?

widok na restauracje i ludzi siedzacych w srodku

Jeśli chcesz odnieść sukces w branży gastro, przed Tobą wiele poważnych i odważnych decyzji. Jedną z nich jest wybór nazwy lokalu. O czym musisz pamiętać?   Po pierwsze: patrząc na szyld klient musi od razu wiedzieć jaki jest profil Twojego lokalu. Po drugie: nazwa powinna być adekwatna do lokalizacji, przedziału wiekowego klientów i ofertylokalu. Po …

Doradztwo gastronomiczne: Jak wybrać najlepszy lokal na gastrobiznes? Read More »

Doradztwo gastronomiczne: Otwieramy restaurację, ale jak ją nazwać?

dekoracja w restauracji

Jeśli chcesz odnieść sukces w branży gastro, przed Tobą wiele poważnych i odważnych decyzji. Jedną z nich jest wybór nazwy lokalu. O czym musisz pamiętać? PO PIERWSZE: patrząc na szyld klient musi od razu wiedzieć jaki jest profil Twojego lokalu. PO DRUGIE: nazwa powinna być adekwatna do lokalizacji, przedziału wiekowego klientów i oferty lokalu. PO …

Doradztwo gastronomiczne: Otwieramy restaurację, ale jak ją nazwać? Read More »

Doradztwo gastronomiczne: Dlaczego sprzedaż przy barze to bardzo zły pomysł

bar i stolki barowe

Czy zastanawialiście się kiedyś nad marketingiem sprzedaży w gastro przestrzeni? O tym, żekażdy jeden stolik w Waszym lokalu jest narzędziem pracy, z pewnością wiecie. Ale czy wiecie co ma wpływ na powtórne zamówienie drinka, piwa i innych trunków, a co determinuje, że Wasz klient poprosi o deser, kawę czy lampkę wina? Oczywiście, że Waszych gości …

Doradztwo gastronomiczne: Dlaczego sprzedaż przy barze to bardzo zły pomysł Read More »

Doradztwo gastronomiczne: co ma wspólnego magia Świąt i marketing sensoryczny?

swiatecznie przystrojony stol

Dlaczego zapach choinki zawsze wywołuje u nas miłe wspomnienia? Dlaczego rozświetlone girlandy i migające ciepłe światełka kojarzą nam się z magią i sprawiają, że czujemy się lepiej? Tak działają zmysły a ich ogromnej roli nie można pomijać także w biznesie gastronomicznym. O ile jeszcze do niedawna, obszar ten koncentrował się głównie wokół zmysłu wzroku czyli …

Doradztwo gastronomiczne: co ma wspólnego magia Świąt i marketing sensoryczny? Read More »